onsdag 20 februari 2013

Jag väntar under mossan

Det verkar som om jag fastnat bland böcker som är läskiga, riktiga skräckisar! Nu har jag läst Amanda Hellbergs Jag väntar under mossan, jag kunde inte sluta utan klockan blev nog halv 2 innan jag kunde släcka. Den handlar om Tilda som bor med sina föräldrar i England. De reser nästan varje sommar till Sverige för att hälsa på Tildas morfar och det är i Sverige i trakterna kring morfaderns hus berättelsen utspelar sig. Här finns mycket ondska, många skuggväsen och uråldriga konflikter som pockar på att lösas! Tildas mormor försvann plötsligt för många år sedan, ingen vet riktigt var hon tog vägen. Men morfadern har kvar en del av hennes kläder och ibland får Tilda låna. Nu när Tilda kommer tillbaka vilar en underlig stämning över bygden, speciellt ner vid badplatsen där det alltid var så mycket liv och rörelse. Nu är där tomt och tyst och något ondskefullt kan anas. Hu så hemskt! Det är något som är lockande med det här övernaturliga, mylingar, oknytt och häxmästare! Allt ont vägs upp av den vita häxan och hennes väktare, för allt är inte otäckt i den här boken. Här finns det kärlek också, en innerlig varm kärlek som övervinner allt! 


Läs, läs, läs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar